Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Administrativ organisering

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

Administrativ organisering

Vegårshei kommune har siden 2003 vært organisert i en to-nivå modell. Organisasjonen er administrativt ledet av rådmann Ole Petter Skjævestad, i samarbeid med kommunalsjefen Anne-Grete Glemming.

Rådmannsteamet utfører arbeidet i samarbeid med Rådmannens stab og kommunens enheter

Kommunens Organisasjonskart

  • Rådmanns Stab
  • Vegårshei skole og SFO, voksenopplæring
  • Vegårshei barnehage
  • Vegårshei bo- og omsorgssenter
  • Åpen omsorg og Helse
  • Nav og Oppfølging  - (Inntil 31.012.15  het enheten Nav/barnevern/oppfølging. Barnevernet gikk fra 01.01.2016 over i et interkommunalt samarbeid med Gjerstad, Tvedestrand, Risør og Åmli kommuner, med Gjerstad som vertskommune)
  • Teknisk Drift
  • IKT- samarbeidet med DDØ

Visjon og Verdier:

Kommunestyret har gjennom kommuneplanarbeidet fastsatt visjon og kjerneverdier for Vegårshei kommune. Disse skal legges til grunn for den enkelte enhets - og medarbeideres - arbeid og virksomhet for kommunen.

Lov og forskrifter:

Kommunens virksomhet er regulert gjennom omfattende lovverk og tilhørende forskrifter. I kommunens daglige drift, saksbehandling og virksomhet skal disse legges til grunn.

Jmf. forvaltningsloven er det klageadgang på alle enkeltvedtak. Se mer om kommunens Klageutvalg.