Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Personalmapper

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

Personalsaker (PM) opprettes i det en person takker ja til en stilling i Vegårshei kommune. Personalsaker skal registres i P360 på følgende etter prinsippet sak for sak:

Når det gjelder tittelen på journalposten skal disse være meningsbærende i seg selv.

Dokumentasjon som er arkivverdig:

  • Aksept av tilbud på stilling
  • Evt. annen dokumentasjon som kreves for stillingen (vandels-, legeattest)
  • Arbeidsavtale
  • Taushetserklæring, vedtak om sikkerhetsklarering
  • Innmelding/korrespondanse med trygdekasse
  • Pensjonsforhold
  • Dokumenter vedrørende ansiennitets- og lønnsplassering, -opprykk
  • Dokumentasjon av permisjoner med ansiennitetstap – søknad og vedtak
  • Dokumenter vedrørende evt. særavtaler, godtgjørelser, stipend
  • Dokumentasjon av kompetansegivende kurs og opplæring
  • Evt. særskilte arbeidsavtaler eks. tilpasset arbeid og attføring
  • Dokumenter vedrørende evt. tildelte hederstegn
  • Div. korrespondanse til og fra den ansatt som berører arbeidsforholdet
  • Kopi av oppsigelsesbrev/avskjedigelsesbrev/evt. korrespondanse
  • Kopi av sluttattest
  • vt. AKAN-tiltak
  • Evt. disiplinærtiltak

Dokumenter med tidsavgrenset interesse:

Personalinformasjon om den enkelte med tidsavgrenset interesse som ikke er nødvendig for å dokumentere den enkeltes arbeidsforhold, skal tas vare på utenfor personalmappa i P360 Slik informasjon skal settes i permer, eller i egne omslag på i enhetene.

  • Permisjoner uten ansiennitetstrekk
  • Ferier
  • Tjenestereiser, reiseforskudd
  • Gjenparter av rutinemessige meldinger til pensjonskasse, trygdekontor
  • Egenmeldinger og sykemeldinger
  • Skattekort
  • Lønnsutbetaling, lønningskort, kopi av lønnslipper, lønns- og trekkoppgaver
  • Underbilag til lønn: timelister, overtidslister, fraværslister, flexilister
  • Lønnstrekk til fagforening
  • Bilgodtgjørelse, telefongodtgjørelse
  • Medlemslister til pensjonskasse

Slik dokumentasjon skal ikke registreres i journalen. Materialet kan kasserest etter 5 – 10 år i følge regnskapsforeskriftene og kommunalforvaltningens egne kassasjonsregler.

NB!

Perioden fra innføringen av ePhorte i mars 2006 - 31.12.2011 ble personalsaker klassert med personnummer.
01.01.2012 - 27.05.2019 - personalsaker klassert med fødselsdato.

Personalsaker ble i perioden fra innføringen i 2006 fram til overgang til P360 organisert i en sak per ansatt. Fra 27.05.2019 organiseres det etter sak per sak og med personnummer som klassering.